Saturday, May 31, 2014

Ahlan Ya Ramadan

Ya Allah berilah kami semua kesihatan yang baik supaya kami dapat beribadat dengan sempurna.

Sesiapa yang ada masalah perut pedih nak tunggu waktu berbuka tu boleh la cuba set mighty 3 gem shaklee ni.Ambil waktu bersahur. Insyaallah sangat membantu.


Thursday, May 29, 2014

Al-Fatihah

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

DariNya kita datang kepadaNya juga kita kembali. Semoga Almarhum Sultan Azlan Shah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.


...
اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَجِعُوْنَ..




SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Tuesday, May 20, 2014

Tip tenangkan Hati

Petua untuk hati tenang (petua mencuci  hati) dari Dr Fadzillah Kamsah:
Dirikan solat dan banyakkan berd’a – Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdoa turut katakan “Ya,Allah jadikan hatiku bersih”Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 X sebelum tidur, Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.Solat taubat – Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.Membaca Al-Quran – Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang, terapi. Sekurang-kurangnya bacalah “Qulhu-allah” sebanyak 3X.Berma’af-ma’afan sesama kawan setiap hari – Semasa meminta maaf perlu sebutkan.Bisikan kepada diri perkara yang positif – Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakan lah “Aku sebenarnya……(perkara yang elok-elok belaka)Program minda/cuci minda – Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati “Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok  aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif”. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan  sepanjang tidur sehingga keesokan harinya – CUBALAH!!Berpuasa – Sekiranya dalam berpuasa terhindar dari melakukan perkara-perkara kejahatan.Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila-bila masa)Kekalkan wudukBersedekahBelanja orang makan.Jaga makanan – jangan makan makanan yang subhatBerkawan dengan ulamaBerkawan dengan orang miskin (menginsafi)Pesan pada orang, jadi baikMenjaga pacaindera
Pokok pangkalnya hati yang tenang berada di dalam keadaan mengingati Allah
“Orang-orang yang beriman dan hati mereka manjadi tenang dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah  hati menjadi tenang” (13:28)
Ketenangan hati bersama Allah akan wujud apabila:
Kita bergantung sepenuhnya kepada Allah. Ajal maut, rezeki, keberadaan, etc.Kita sedar ke mana kita akan kembali.Kita tahu tak ada benda atas dunia yang boleh memberi manfaat mahupun mudarat kepada kita kecuali dengan izin Allah.Kita yakin bahawa Allah akan membantu kita dalam apa jua situasi.Kita melakukan jual-beli dengan Allah, dengan ‘menjual’ amal baik kita dan Allah ‘membelinya’ dengan rahmat yang tak terjangkau dek pemikiran.
Ayuh kita sama-sama tenangkan hati dan jadi positif 

Shape-up Set

Da

Kenapa Ramai Yang Sukakan ESP

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Di sini saya nak kongsikan khasiat ESP...

1) ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2) ESP menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda
3) ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
4) Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat
5) ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
6) Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
7) Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.
8) Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
9) Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit


Hubungi saya Aiza 0196536224

ESP

Salam, hari ni saya nak berkongsi kebaikan ESP shaklee.

Monday, May 12, 2014

Vitamin untuk Bakal2 Haji & Umrah

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.
 
Alhamdulillah semalam berakhirnya kursus pemantapan haji di Surau Haji Ismail Puncak Alam. Walaupun kami belum dipanggil lagi, tapi kursus ini sangat bermakna. Seperti yang disarankan oleh pihak tabung haji, kita perlu menarik golongan muda untuk turut serta kursus haji.

Kepada bakal2 haji , bakal2 hajjah, saya doakan anda semua mendapat haji yang mabrur dan dipermudahkan segala urusan. Kepada Ustaz Zainal..terima kasih atas ilmu yang dicurahkan. Kepada mutawif yang dilantik semasa sesi praktikal..terima kasih atas perkongsian pengalaman anda.
 
Antara pesanan dalam majlis penutup semalam, bakal2 haji & bakal2 hajjah, begitu juga mereka yang akan mengerjakan umrah dalam masa terdekat ni, dinasihatkan untuk memakai penutup mulut (mask). Mereka  juga dinasihatkan untuk mengambil vitamic C bagi menguatkan imun badan. Seperti yang kita sedia maklum, ibadah haji ini disamping memerlukan kekuatan rohani, ianya juga memerlukan kekuatan fizikal yang kuat kerana disana banyak aktiviti berjalan. Bagi membantu kita menjalan ibadah dengan sempurna adalah baik bakal2 haji & bakal2 hajjah mengambil supplimen yang sesuai sebelum berangkat dan juga ketika berada di sana. Antara supplimen yang dicadangkan ada seperti berikut:
 
1. Vitamic C

 
 


2. Advanced Joint Healt


Rindu sangat untuk berada di Masjidil Haram & Masjid Nabawi. Kenangan umrah March 2012 menggamit perasaan.






Semoga Allah memperkenankan doaku dan suami untuk menunaikan haji. Insyaallah.

Bagi yang ingin mendapatkan supplimen shaklee SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Wednesday, May 7, 2014

Vivix memang hebat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Hari ni saya nak berkongsi pasal vivix lagi..sebab manfaatnya sangat hebat, disamping rasanya yang sangat sedap.






SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Sunday, May 4, 2014

Lagi kebaikan vivix shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.  Lagi sekali saya nak kongsikan kebaikan dan manfaat vivix.



 








SMS/Whatsapp Aiza 0196536224  (SID 907642)

Friday, May 2, 2014

Kolagen Shaklee - 'topup' balik kolagen yang dah hilang

 

Apa itu kolagen?
➜ Merupakan sejenis protein yg secara semulajadi terbentuk dalam tubuh badan manusia dan haiwan.
Mengapa supplemen kolagen penting?
➜ Semakin meningkat usia, pengeluaran kolagen akan menjadi sedikit lambat. Sebab tu terjadinya kulit kendur, berkedut dan lembik
➜ Pengambilan makanan harian yang tak seimbang tidak dapat memenuhi keperluan untuk menghasilkan kolagen
 
Shaklee Collagen Powder (SCP):-
 
Mengandungi 7 Bahan Utama yang saling membantu antara satu sama lain untuk menghasilkan kolagen yang terbaik.
 
➜ RSS Collagen dari SISIK IKAN MERAH
Kenapa sisik ikan merah? kerana ikan merah adalah hidupan air laut  dalam. Kurang terdedah dengan pencemaran dan merupakan sumber kolagen  yang lasak (tekanan air terhadap sisik ikan).
 
➜ EKSTRAK Biji Benih CAMELLIA JAPONICA
Mengandungi bahan antioksida semulajadi yang dapat mengurangkan radikal  bebas. Juga mengandungi asid eloik yang merupakan pelembab yang  terunggul.
 
➜ EKSTRAK Pfaffia
Gabungan dengan ekstrak Camelia Japonica menyokong pembentukan Collagen menjadikan kulit lembut, lembab & rata.
 
➜ ELASTIN dari KOLAGEN Ikan
Elastin mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun  apabila dicubit. Bekerja bersama kolagen menghasilkan kulit yang  TEGANG,GEBU & ANJAL.
 
➜ VITAMIN C & B
Vitamin C - menggalakkan pengeluaran COLLAGEN dan melawan RADIKAL BEBAS yang MEROSAKKAN kulit.
Vitamin B - terlibat dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein  untuk menghasilkan tenaga bagi menggalakkan pengeluaran COLLAGEN ASLI.
 
➜ EKSTRAK KERANG-KERANGAN
Mengandungi Glukosamina yang penting untuk sintesis bendalir sinovia  bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembabkan mata untuk  mengelakkan ketidakselesaan mata.
 
➜ LOCTOBASILUS ACIDOPHILUS (Bakteria Baik)
Membantu mengimbangi usus dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi penyerapan semula Collagen.
 
Antara fungsi SCP :
mengurangkan kedutan dan garis2 halusmengecilkan liang romamelembapkan kulitmengembalikan keanjalan kulitmenghilangkan lingkaran gelap bawah matamenegangkan punggung dan payudaramemelihara kesihatan rambut
Pengambilan supplemen kolagen amat penting untuk 'topup' balik kolagen yg dah hilang. Dengan SCP, kesan seawal 8 minggu akan anda rasai...tapi depends pada badan jugak...ada yg lagi awal..

Nak suplimen tapi tak suka telan pil - vivix shaklee

Salam semua..hari ni saya nak berkongsi manfaat vivix shaklee..Insyaallah sangat hebat.
Juga sangat membantu pada mereka yang tak suka telan pil.Rasanya sangat sedap.

Hubungi Aiza 0196536223 (sid 907642)

VIVIX - membantu mengembalikan keremajaan

Memperbaiki DNA.
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi,
bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.
Memperbaiki tenaga sel.
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel.
Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar.
Vivix membantu mengembalikan keremajaan.
VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
Antara Khasiat VIVIX adalah:
Di kala usia meningkat ini, pengambilan pelbagai jenis ubat atau vitamin menjadi sangat sukar. TETAPI, anda hanya perlukan 1 SUDU TEH VIVIX sahaja sehari. Mudah sahaja kan. Sangat sesuai untuk mereka yang sukar untuk menelan pil.
Kandungan VIVIX adalah 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.