Sunday, June 29, 2014

Salam Ramadan & Selamat Berpuasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Saya ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua muslimin & muslimat. Semoga Allah permudahkan urusan kita semua supaya dapat beribadat dengan berlipat kali ganda lagi dibulan yang mulia ini. Insyaallah.

SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Tuesday, June 24, 2014

Vivix memang terbaik

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Dapat berita gembira pagi ni..kawan saya (bakal mengerjakan haji tahun ni..) dah lepas pemeriksaan kesihatan haji. Pada awalnya tak lepas kerana darah tinggi. Alhamdulillah selepas beberapa hari ambil vivix, darah tinggi kembali normal. Semuanya dengan izin Allah.



SMS/Whatsapp Aiza 0196536224

Monday, June 23, 2014

'Beginilah Rasululah berbisnes'

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Hari ini terima hadiah istimewa dari insan yang sangat istimewa..sebuah buku bertajuk 'Beginilah Rasulullah berbisnes'. Agaknya dia tengok saya suka sangat buat bisnes, dia hadiahkan buku tu.Semoga dengan mengikut cara Rasulullah berbisnes, lebih bertambah lagi keberkatan bisnes saya ni. Terima kasih 'kak ngah' atas hadiah dan doamu...Jom kita kongsi bisnes.SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Suplimen terbaik untuk wanita

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Dalam kesibukan menyeimbangkan antara tugasan pejabat dan tugasan tetap di rumah, wanita selalunya kesuntukan masa untuk diri sendiri. Penjagaan diri yang ala kadar ataupun ikut sempat sahaja seringkali menjadi amalan harian. Semoga dengan pengambilan suplimen yang terbaik dapat membantu para wanita mengekalkan kesihatan dan ketrampilan diri.

Dapatkan suplimen yang terbaik berikut:



SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Harga:
Ostematrix- RM61.00
GLA Complex - RM91.25
Omega Guard - RM136.00

Saturday, June 21, 2014

Usah bebani hati anda!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Saya nak kongsikan produk shaklee untuk penjagaan hati dan meningkatkan sistem imunisasi semulajadi iaitu Nutriferon dan DTX complex.



Nuriferon mengandungi 4 ekstrak tumbuhan:

  1. Biji Labu : Merangsang pengeluaran interferon semulajadi didalam tubuh. Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kangser.
  2. Biji Plantago Asiatica : Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
  3. Honeysuckle Jepun : Menentang pencerebohan virus dalam kuman
  4. Bunga Safflower: Menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman


DTX Complex

  1. Membantu tubuh dalam proses perkumuhan toksin
  2. Digunakan secara traditional untuk tonik hati
  3. Menolong aliran hempedu
SMS/Whatapps Aiza 0196536224  (SID 907642) bagi mendapatkannya.

Harga  Nutriferon - RM181.25, DTX complex - RM155

Thursday, June 19, 2014

Sangat menginspirasikan...

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.

Saya nak kongsikan apa yang saya baca dari FB En Roslan Ab Hamid, semoga beliau sentiasa berada dalam lindungan Allah.

LELAKI TUA BERKAIN PELIKAT BACA AL QURAN  SETIAP KALI LEPAS ASAR SAMPAI MAGHRIB.
 
Saya jumpa lelaki tua ini. Selalu lepas Asar dia iktikaf di Masjid. Baca al Quran. Umur 70an. Duduk rumah dekat masjid. Rumah agam besar dan menarik. Hartanya disana sini, bangunan komesil tengah bandar. Milikan rm35 juta.
Pendapatan pasif kutip sewa rm70k sebulan. Belanja rm20k. rm50k sedekah dan infaq. Dia tenang bersendirian meladeni anak cucu.Saya mahu ambil gambar. Dia menolak. katanya malu. Saya minta formula. Dia berikan 15. Saya catat dan mahu kongsikan. Bolehkah saya kongsikan?
 
1. Pertama, dia kata muliakan ibu bapa. Doa ibubapa adalah segala galanya. Ia tiada hijab terus termakbul. Raikan ibubapa. jaga mereka sepanjang usia. Doakan mereka apabila telah tiada.
 
2. Jaga masa. Ia datang dan berakhir. Urus masa antara 5 waktu solat. Atur kerja dengan sebaik cara. Pada setiap waktu ada perkara yang kita mulakan. Ada di masjid sebelum azan. masuk waktu terus solat. Selepas solat bertebaran berusaha cari rezeki.

3. Berdoa dengan khusyuk. Serah pada Allah. Tawakal. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

4. Namun begitu kena usaha. Usaha pagi petang siang malam. Usaha sungguh sungguh. Usaha bermula dengan pasang niat. Lepas itu buat buat buat. Sampai dapat. Tidak dapat, usaha lain pula. Masa buat baca al Quran. Maka dia pun nasihatkan saya, "Orang yang membaca surah Al-Ikhlas satu kali sama ganjarannya dengan memperoleh ganjaran membaca sepertiga Al-Quran. Jadi jika membaca surat Al-Ikhlas tiga kali mendapat ganjaran seperti membaca satu Al-Quran.Rasulullah SAW pernah bertanya “Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur’an dalam jangka masa dua-tiga minit?” Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah UmarAl Khattab r.a telah mengatakan adalah mustahil untuk mengatam Qur’an dalam begitu cepat.

Ali Abi Talib r.a pun membaca surah Al-Ikhlas tiga kali.
Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.
Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 juzuk kitab Al-Quran. Apabila membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali khatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 juzuk Al-Quran.
Sabda Rasullullah SAW: “Sesiapa membaca ‘Qul huwAllahu Ahad’ sebanyak 3 kali, dikurniakannya pahala seperti pahala orang yang membaca Al-Quran sekali khatam.”
Lelaki tua itu erkata, mulut dia tidak berhenti baca surah al Ikhlas. Kadang kadang sampai 1000 kali sehari. Dan tiap lepas asar masa dia iktikaf dan baca Al Quran.

5. Jaga Kesihatan. Jaga kesihatan. jaga kesihatan. Banyak berjalan kaki. Banyak minum air masak atau air mineral. Jaga makanan.
Kata leaki tua ini lagi:
6. Hidup kena buat target. Ada wawasan. Ikat perut. Usah membazir. Mula dengan makanan. Makanan dan minuman mesti habiskan. Usah lagak orang kaya, padahal kita teman pada syaitan. Sentiasa belanja orang. Makan dikedai kecil. Perhatikan kebersihan kedai. Apabila bersih masuk. Disitu kita temui ramai orang susah. Belanja mereka..

7. Waktu maghrib usah ada atas jalan. Apabila dalam perjalanan berhenti. Cari masjid. Apabila dirumah, tutup pintu rapat rapat. Malam buang sampah sarap. Basuh pinggan mangkuk. Pastikan semua teratur sebelum tidur. Gunakan waktu antara maghrib dan isyak untuk tuntut ilmu agama. Boleh dengar orang mengajar. Boleh juga baca kitab. Lepas Isyak buat kira kira untung rugi. Siapkan bahan dan pakaian untuk kerja esok hari.

8. Usah takut jumpa orang. Walaupun 5 minit mahu berjumpa. Pergi sendiri. Usah pakai posmen apabila depani soal penting. Kita rangkak panjat bangunan. Tunggu. Biarlah kita ambil masa berhari hari perjalanan. yang penting sampaikan dengan tangan sendiri. Tenung mata dan baca "ayat ayat pengasih". Hehehe.

9. Balik malam, usah cakap penat. Usah cakap letih. Usah cakap sakit. Apabila sakit senyum.Allah sedang luruhkan dosa. Lepas sakit kita lagi bertenaga. Siapakah dalam dunia yang tidak pernah rasa sakit. Jatuh. dihina. Semua termasuk Rasulullah SAW. Namun, baginda ajar kita maafkan semua orang.

10. Niat mahu kaya. Niat mahu bantu ramai orang. Niat mahu jadi manusia berguna. Niat itu macam tulis surat. Dulu tiada internet, Macam tulis surat la. Salah tulis alamat akan sampai salah tempatlah surat itu. Maka tulis alamat betul betul. Niat mahu kaya, supaya kita dapat bantu ramai lagi orang. Mahu membahagiakan ramai orang.





Nak dapatkan pelbagai vitamin SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Thursday, June 5, 2014

Nak suplimen tapi tak suka telan pil - vivix shaklee

AIZA SHOPPE: Nak suplimen tapi tak suka telan pil - vivix shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar pembaca sekalian? Saya doakan anda semua sihat, ceria,bahagia dan sentiasa mendapat rahmat dari-Nya.SMS/Whatapps Aiza 0196536224

Monday, June 2, 2014

Kulit muka kusam?


Kulit kusam dan gelap ada antara masalah kulit wajah yang kerap dihadapi oleh seorang wanita. Antara penyebabnya ialah adanya tompokan sel kulit mati kesan daripada metabolisme kulit yang kurang baik, proses penuaan serta pendedahan pada sinar matahari yang berlebihan.

Vita-E Complex sangat berkesan untuk mengatasi masalah ini.




Jom dapatkan segera.  Harga RM149.

SMS/Whatapps Aiza 0196536224